Jdi na obsah Jdi na menu
 


World of Warcraft

 

(zkráceně WoW) je v počtu přihlášení hráčů za měsíc největší MMORPG počítačová hra. Byla vyvinuta společností Blizzard Entertainment, což je společnost, která naprogramovala také předchozí díly celé série Warcraft. WoW byl vydán k desátému výročí série Warcraft v roce 2004. Hra drží rekord v Guinnessově knize rekordů za nejpopulárnější MMORPG hru. Z celkově 16 milionů hráčů pravidelně hrajících nejpopulárnější MMORPG hry asi 11 milionů hraje World of Warcraft.

Hra

 

Hra WoW byla inspirována japonskými RPG hrami, mezi které patří hlavně Final Fantasy. WoW, na rozdíl od všech svých předchůdců, není hra typu RTS, ale jde o žánr MMORPG. Ve hře se vaše postava pohybuje v rozlehlém virtuálním světě, setkává se, baví se a bojuje s jinými hráči, ale také s tzv. NPC postavami (non-player character – postava, která je ovládána umělou inteligencí počítače, nikoli hráčem). Některé z nich jsou určeny k zabíjení, jiné zadávají takzvané questy, což jsou jednotlivé úkoly povětšinou likvidačního charakteru „zabij 10 těch“, ale i typu „přines toto“, "doruč zprávu tam a tam", "doprovoď toho a toho" a další. Pomocí úkolů je hráč postupně prováděn po celém světě, protože úkoly jsou nabízeny vždy dle aktuálního levelu (úrovně) hráče a hráče postupně zavádějí do dalších míst v dosud neznámých oblastech a kontinentech.

Ve hře je spousta questů (úkolů), za něž se dostávají zkušenostní body (tzv. XP, zkratka z angl. Experience Points), které se dají získat také zabíjením nepřátelských NPC. Za určitý počet XP hráč získá level (postupuje na vyšší úroveň), maximální level je 60, pro hráče s datadiskem The Burning Crusade bylo maximem 70 level a od nového datadisku Wrath of the Lich King je maximálním levelem 80.Blizzard vytváří nový datadisk Cataclysm kde je zpřístupněn level 85. Odměnou za splnění úkolů je obvykle nejen zkušenost (XP), umožňující postup na další level (úroveň), ale často také peníze, hodnotné věci (zbraně, brnění apod.) nebo například získávání reputace u daného města nebo frakce. Reputace pak umožňuje další výhody - od nižších poplatků za služby a věci u NPC postav až po unikátní předměty. Reputace může být jak kladná (odstupňováno: Friendly, Honored, Revered, Exalted), tak neutrální (Neutral), u nepřátelských frakcí pak v různých stupních od Nepřátelský (Unfriendly), kdy není možné komunikovat s NPCs postavami, až po Nenáviděný (Hostile, Hated), kdy je hráč okamžitě napadán.

Hraní vyžaduje připojení k internetu a placení měsíčních poplatků, které v současnosti činí při platbě kartou 12,99 euro při měsíční periodě platby. Při předplacení na delší období (3 nebo 6 měsíců) jsou poskytovány výrazné slevy.[8] Uživatelé nedisponující kartou, umožňující platby na internetu, si mohou zakoupit předplatné kupóny v obchodech s počítačovými hrami. Kromě oficiálních serverů existují také soukromé, neoficiální servery (tzv. freeservery), které jsou zdarma. Tyto servery však nejsou nijak podporovány firmou Blizzard Entertainment a jejich kvalita a spolehlivost zdaleka nedosahuje kvality serverů oficiálních.

Rasy a povolání

 

Ve WoW je v současné době 10 hratelných ras. Jsou rozlišeny na dvě skupiny podle strany, za niž bojují, a to na Alianci (Alliance) a Hordu (Horde). Rasy Aliance jsou si celkem podobné a mají stejný ideologický základ - víru v dobro a světlo, odmítajíce démony a temnotu. Frakce Horda je složena z ras které hledají své místo ve světě a ctí tradice. Rozhodně se tyto dvě frakce nedají rozdělit na dobro a zlo, obě strany mají v sobě od každého trochu.

Aliance

 

Mezi hlavní Rasy Aliance patří Lidé (Humans), Trpaslíci (Dwarves), Skřítkové (Gnomes), Noční Elfové (Night Elves), Draenei (Pouze pro majitele datadisku tBC) Vlkodlaci (Worgens) (Pouze pro majitele datadisku Cataclysm) .

Horda

 

Rasy Hordy jsou: Taureni (Tauren), Orkové (Orcs), Nemrtví (Undead), Trollové (Trolls), Krvaví Elfové (Blood Elves) (Pouze pro majitele datadisku tBC) a Goblini (Goblins) (Pouze pro majitele datadisku Cataclysm).

Povolání a města

 

Každá rasa (kromě Trollů a Gnómů) má své hlavní město, jemuž dominuje (Gnómové jsou v azylu u trpaslíků, protože jejich město je plné nepřátel, a Trollové pobývají s Orky, protože hlavní město Trollů má v držení jiný kmen z rozpadlé říše). I když nejsou některé rasy jednotné, (např. lidé žijí v několika královstvích) hratelná je jen jedna frakce u každé rasy. U lidí je to království Stormwind. Podobně je tomu u Orků, kde existuje spousta klanů, hratelní jsou však jen Orkové pod vedením náčelníka Thralla, atd. Kromě rasy si každý hráč zvolí také povolání, jichž je celkem deset: Warrior (válečník), Paladin (svatý bojovník s omezenými magickými schopnostmi), Shaman (šaman), Hunter (lovec), Druid (ochránce přírody se schopností měnit se v různá zvířata), Rogue (zloděj), Priest (kněz), Warlock (černokněžník) a Mage (mág). V datadisku WotLK (Wrath of the Lich King) je k dispozici Death Knight (Rytíř Smrti). Povolání je hlavním faktorem ovlivňujícím styl vašeho hraní a roli ve skupině více hráčů. Různá povolání mají svá jedinečná kouzla a mohou používat různé zbraně a nosit různou zbroj. Ne každá rasa si může zvolit každé povolání, Death Knight je však přístupný pro všechny bez rozdílu. Každá rasa má své unikátní schopnosti, které ovlivňují schopnosti dané postavy, nejsou však nijak výrazné. Většina hráčů se shoduje na tom, že nejdůležitější je to, jak se vám která rasa líbí a jak se vám za ni hraje, schopnosti ras (takzvané "racialky" (z angl. racial traits)) jsou až na druhém místě.

Schopnosti jednotlivých ras

 

Lidé - Mají zvýšené schopnosti boje s kladivy a meči, mají o 5 % zvýšeného ducha (Spirit), u různých frakcí dostávají o 10 % více reputace. Disponují schopností Perception (Vnímání), která na 15 sekund umožní hráči vidět nepřátele ve stealth nebo invisibility (neviditelném) módu - tato OP abilita byla odstraněna a nahrazena pasivní zvýšenou detekcí. Od datadisku tBC také dokáří zrušit stun (omráčení) a fear (strach) (Every Man for himself - Každý sám za sebe).

Trpaslíci - Schopností Stoneform (Kamenná forma) na 8 s svoji odolnost o 10 % a po tuto dobu jsou imunní vůči jedům, nemocem a krvácení. Dokáží na mapě vyhledávat truhličky s poklady, mají zvýšenou odolnost proti ledovým útokům a dokáží lépe bojovat s palicemi a puškami.

Gnómové - Mají zvýšenou odolnost proti útokům Arcane magie, intelekt zvýšený o 5% a mají bonus k povolání Inženýr. Pokud jsou chyceni v pasti, kořenech nebo ledu, dokáží se vysvobodit (Escape Artist - Skvělý únik).

Noční Elfové - Pomocí schopnosti Shadowmeld (Skrýt se mezi stíny) dokáží být neviditelní pro nepřátelské hráče, pouze však pokud stojí na místě. Mají zvýšenou odolnost proti útokům přírody a dokáží lépe uhýbat nepřátelským útokům (Dodge). Po smrti se promění ve "Whisp ducha," díky kterému se mohou rychleji pohybovat.

Draenei - Dokáží omezeně léčit své spojence (Gift of the Naaru - Dar od Naaru - bytosti, jenž Draeneiům v minulosti pomohli a chránily je), všem přátelům v okruhu 30y zvyšují šanci na zásah o 1%, mají zvýšenou odolnost proti stínové magii a bonus k povolání Klenotník (Jewellcrafting).

Taureni - Disponují bonusem k povolání Bylinkář, celkové zdraví mají zvýšné o 5 % a mají zvýšenou odolnost proti útokům přírody. Schopností War Stomp (Válečné dupnutí) dokáží na půl sekundy omráčit všechny nepřátele kolem sebe. Mají o 5 % zvýšené HP.

Orkové - Dovedou lépe bojovat se sekerami, jejich pomocník (zvíře, démon) má zvýšený útok o 5 % a všechny efekty omráčení a strachu použité proti nim, mají snížené trvání o 15%. Na chvíli dokáží zvýšit svou útočnou sílu a sílu kouzel (Blood Fury - Zlost).

Nemrtví - Pokud jsou v jejich blízkosti nějaké mrtvoly, dokáží si jejich "pozřením" (Cannibalize) zvýšit své zdraví, mají zvýšenou odolnost proti stínové magii, pod vodou vydrží dýchat 3x déle a dovedou okamžitě zrušit všechny efekty strachu, spánku a omámení, které na sobě mají (Will of the Forsaken - Vůle opuštěného).

Trolové - Mají zvýšenou schopnost boje s vrhacími zbraněmi a lukem, působí o 5 % větší škody proti nepřátelům typu beast (zvíře) a všechny zpomalující efekty použité proti nim, mají snížené trvání o 15%. Na 10s dokáží pomocí Berserking zvýšit rychlost útoků a castu (připravování) kouzel o 10% až 30%.

Krvaví Elfové - Mají bonus k profesi Očarovávání, dokáží na 2 s umlčet všechny nepřátele kolem sebe (Arcane Torrent - Tajemný proud) a zabránit jim tak v kouzlení, mají zvýšenou obranu proti všem druhům kouzel a před datadiskem WotLK dokázali ze svých nepřátel vysávat manu schopností Mana Tap (od datadisku WotLK dostanou manu při umlčení nepřátel).

Použitelné schopnosti mají většinou tzv. cooldown (nabíjení) a jdou tedy aktivovat jen jednou za čas.

Výhody a nevýhody jednotlivých povolání

 

Warrior - Válečník, který může ovládat všechny zbraně vyjma kategorie Wand (kouzelných hůlek). Bojuje na blízko a místo many získává zuřivost (rage) jako zdroj svých schopností. Jako jedno ze tří povolání může používat nejlepší druh brnění (plate armor). Jeho specializace je podle talentů buď zničující síla v boji z blízka(melee) nebo obrovská odolnost vůči fyzickému zranění a velká výdrž. Warrior může používat i zbraně pro boj na dálku, tyto ale jen velmi omezeně (je schopen z nich střílet ale neumí pro ně žádný speciální útok). Má možnost přepínat mezi třemi stance (postoji), které umožňují používání specifických kouzel pro daný stance, a to Battle stance (základní postoj), Defensive stance (obranný postoj, upřednostňuje přežití před sílou útoku) a Berseker stance (upřednostňuje ničivou sílu před přežitím). Konkrétně jsou jeho talentové stromy Arms (specializace na boj s pomalými obouručními zbraněmi, vhodné pro boj proti živým hráčům, vysoký DMG), Fury (specializace na boj se dvěma jednoručními zbraněmi a na datadisku WOTLK od 60lvl s dvěma obouručními zbraněmi, vyniká zejména ve výjimečně veliké šanci na critical strike, ale zároveň má nejmenší životnost, což tento talentový strom znevýhodňuje v boji proti živým hráčům) a Protection (vyniká zejména velkou hodnotou armoru a schopností odklánět, vyhýbat se nebo štítem blokovat nepřátelské údery a velkým množstvím života, má o mnoho menší DPS a proto se tato specializace používá jako tank do dungeonu, kdy na sebe láká silná monstra a chrání tak zbytek skupiny, která ho přitom léčí a zároveň se podílí na DPS proti monstru).

Hunter - Lovec. Mezi jeho speciality patří hlavně ochočování zvířat, která mu pak pomáhají v boji. Je tedy hlavně bojovníkem na větší vzdálenost pomocí luku, kuše nebo pušky. Umí stejně jako Warrior používat mnoho zbraní. Navíc ovládá "aspekty" - schopnost napodobovat různá zvířata a tím se různě vylepšovat (př. Aspect of the Viper zvýší obnovu many, Monkey šanci na dodge(uhnutí),...). Vylepšit si může Beast mastery (schopnosti ochočených zvířat), Marksmanship (útočení na dálku) a Survival (přežití). Zvíře (pet) má štěstí, které stoupá krmením. Každé zvíře jí něco jiného. Pokud je štěstí malé, hrozí že vám uteče. Dále má level loajality, který stoupá nebo klesá podle toho, jak je pet šťastný. Loajalita ovlivňuje spotřebu jídla u peta a jeho sílu.

  • Dostupný pro rasy Draenei, Dwarves, Night Elves, Orcs, Taurens, Trolls, Blood Elves (po příchodu cataclysm bude dostupný pro všechny rasy kromě gnomů)

Paladin - Svatý rytíř, který se může zaměřovat na "tankování", léčení nebo tzv. DPS (Damage Per Second - poškození za sekundu). V boji se zaměřuje hlavně na svaté světlo a ochranu svých spolubojovníků. Paladinova síla, na rozdíl od Warriora, tkví v maně (energie potřebná ke kouzlení), když mu dojde nemuže plnit žádnou část svého údělu, zatím co Warriorovi se zuřivost neustále doplňuje v boji. Stejně jako warrior je schopen používat nejlepší druh brnění (plate armor) V původním WoW je paladin přístupný pouze Alianci, a to lidem a trpaslíkům. V datadisku tBC mohou být paladiny i Krvaví elfové. Paladin potřebuje v boji velké množství many pro léčení a různé schopnosti. Disponuje takzvanou "bublinkou", která ho dokáže na určitý čas ochránit před veškerým poškozením. Specializuje se na Holy (léčitelského), Protection (ochranného) a Retribution (útočného) bojovníka. Každý paladin bez ohledu na jeho talenty je schopný buffovat (posilovat) přátelské hráče požehnáním a aurou, což z něj činí poměrně užitečnou postavou především ve skupinách.

  • Dostupný pro rasy Humans, Dwarves, Draenei, Blood Elves (Taureni v datadisku cataclysm budou moci též byti paladini)

Mage - Křehký mág, který dokáže během krátké chvíle usmažit hned několik nepřátel najednou díky svým plošným kouzlům. Je velmi závislý na zásobě many a když mu dojde, nemá moc možností jak bojovat. Je schopen používat pouze nejslabší typ brnění (cloth armor). Má různá kouzla, která ho činí odolnějším, zvyšují zásobu many nebo zvyšují/snižují efekty kouzel, ale neumí se léčit. Dokáže teleportovat sebe a spoluhráče do spřátelených hlavních měst a některých vesnic. Může se specializovat na Fire (ohnivého), Frost (ledového) nebo Arcane (tajemného) mága.

  • Dostupný pro rasy Humans, Gnomes, Draenei, Trolls, Undeads, Blood Elves (nově i ork trpaslík, noční elf nebo goblin s worgenem budou moci být mágem v cataclysm)

Priest - Kněz. Opět křehká postava, která se primárně zaměřuje na léčení v dungeonech nebo battlegroundech. Je schopen používat pouze nejslabší typ brnění (cloth armor) Je označován jako nejlepší healer ve hře, protože má největší škálu healů ze všech povolání ve hře. Díky svým Shadow (stínovým) kouzlům je však schopný i velkého požkození ve formě DoT (damage over time - zranění po určitý čas). Disponuje kouzly která dokáží ubrat velké množství HP (života), může je však použít jen jednou za čas. Specializovat se může na Discipline, Holy (svatého) nebo na Shadow (stínového) Priesta. Při shadow specializaci téměř přichází o schopnosti přímého léčení, dokáže však svým spoluhráčům přidávat životy tak, že je ukradne některému z nepřátel (podobně jako Warlock).

  • Dostupný pro rasy Humans, Dwarves, Night Elves, Draenei, Trolls, Undeads, Blood Elves (Taureni, goblini, gnómové a worgeni budou v cataclysm také knězi)

Warlock - Černokněžník, který výměnou za duše svých nepřátel dokáže povolat démonické bytosti, aby bojovaly po jeho boku. Narozdíl od Mágů a Priestů má Warlock omezenou obranu. Způsob jeho obrany a také částečně způsob útoku úzce souvisí na výběru jeho démonického sluhy. Z takzvaných "CC" kouzel umí Warlock použít Fear (Strach) a Stun (Omračující schopnost), ovšem obojí má jisté omezení nepřímo úměrné času či zranění cíle. Dokáže vytvořit démonické kameny, které mu přidají život, nebo uloží jeho duši a ochrání ho před smrtí. Pomocí kouzla k sobě může, pokud u sebe má další dva spřátelené bojovníky, přivolat členy družiny. Může být Afliction - specializace na Damange over Time, Demonology - specializace na démonické sluhy a Destruction - specializace na ničení za pomocí ohnivých a temných kouzel

  • Dostupný pro rasy Humans, Gnomes, Orcs, Undeads, Blood Elves (Obě nové rasy goblini a worgeni budou také černokněžníci v datadisku cataclysm.)

Rogue -Zloděj Umí se maskovat a zmást tak jak umělou inteligenci tak živé hráče. Místo many má energii, která se doplňuje rychleji, je jí však méně. Rogue se velmi hodí na PvP souboje právě díky maskování, z něhož může používat velmi silné omračující schopnosti (stuny) díky nim může svého protivníka na docela dlouhou dobu vyřadit z boje. Je dobrý také do PvE, kde svým DPS (Damage per second) způsobuje paseku nejen na bossech. Jeho specializacemi je Assassination, Combat a Subtlety. V combatu jest nejničivější postavou ve hře - pokud je náležitě hrán.

  • Dostupný pro rasy Humans, Dwarves, Gnomes, Night Elves, Orcs, Trolls, Undeads, Blood Elves (Goblini a worgeni budou také nové rasy co budoumoci hrát za povolání zloděje.)

Druid - Druid Je dalším univerzálním povoláním, umí se totiž přeměňovat na různá zvířata (tzv. formy), jež jsou zjednodušenými verzemi některých povolání:

  • Medvěd - Obdoba válečníka. Má zuřivost místo many a zvyšuje odolnost.
  • Divoký medvěd - Silnější verze medvěda, má víc armoru ale jinak je stejný.
  • Panter (Night Elfové), Lev (Taureni) - Obdoba Rogue. Také se umí maskovat a také má energii.
  • Vodní forma - Má jen za úkol rychlejší pohyb ve vodě a dýchaní pod vodou.
  • Gepard - Cestovní forma zvyšující rychlost pohybu.
  • Moonkin (Balance talenty) - Přemění druida do míšence medvěda a sovy. Zvýší odolnost, navíc útok v této formě má šanci obnovit 2% many. Umožňuje sesílat pouze Balance kouzla. Zvyšuje šanci členů raidu (vč. sebe) na zásah kritickým kouzlem o 5%. Balance Druid je obdobou Elemental Šamanů.
  • Strom života (Restoration talenty) - Léčitelská přeměna. Zvyšuje účinek léčení o 20%, ale umožňuje sesílat pouze léčitelská kouzla. Zvyšuje efektivitu léčení na členech raidu o 6%. Specialista na používání HOT (heal over time) kouzel.
  • Vrána (tBC, WotLK) - Umožňuje létat, na rozdíl od létacích mountů již na 68. levelu (pouze v Outlandu, Northrendu a nově i na Azerothu po příchodu datadisku Cataclysm).

Patří mezi primární léčitele, je však také výborným tankem. Druid si své místo vždy najde, má od každého povolání trochu. Má schopnosti z kategorií Balance(magický útok), Feral Combat(zvířecí formy) a Restoration (léčení).

  • Dostupný pro rasy Night Elves, Taurens (Nově i pro trolly a worgeny v datadisku cataclysm)

Shaman - Šamani se mohou specializovat na léčení (Restoration) , kontaktní boj (Enchancement) nebo kouzlení (Elemental). Jsou podobně univerzální jako Paladin. Využívají však sílu přírody a také si dokáží vyvolat totemy, jež jim zvyšují odolnost, sílu nebo dokonce samy vrhají kouzla na všechny strany, totemy posilují jak šamana samotného tak členy jeho družiny. V původním WoW je šaman přístupný pouze Hordě.

  • Dostupný pro rasy Dreanei, Orky, Trolly, Taureny (Goblini a trpaslíci budou další rasy, které poznají jaké je býti shamanem.)

Death Knight - Rytíř Smrti je prvním tzv. hrdinským povoláním a je přístupný pouze s datadiskem Wrath of the Lich King. Pro vytvoření Rytíře Smrti platí zvláštní pravidla, totiž hráč musí vlastnit alespoň jednu postavu na 55 úrovni k jeho vytvoření. Samotný Death Knight začíná na 55 úrovni a než se vydá "do světa", musí splnit řadu speciálních questů, které ho naučí hrát za nové povolání a postupně zpřístupní talentové body. V boji místo many využívá speciální systém run. Tento systém se skládá z runické síly, která se doplňuje s používáním některých schopností, a 6 run (2 krvavé, 2 nesvaté a 2 ledové), které se obnovují podobně, jako energie u rogue. Death Knightovy schopnosti zahrnují tankování, DPS. Také si dokáže přivolat nemrtvé pomocníky, ghůla,gargoyla nebo skupinu čtyř slabších ghůlů. Se specializací v Unholy talentech se ghůl stává trvalým petem. Dokáže léčit ostatní nemrtvé hráče, avšak velmi omezeně. Dělí se na Blood (krvavý - boj na blízko), Unholy (nesvatý - vyvolávač) a Frost (ledový - tank).

  • Dostupný pro všechny rasy

Datadisky

 

(trailer na YouTube)

Společnost Blizzard plánuje ještě několik datadisků a závěrečný level by měl být 99. Tuto informaci oznámila sama společnost Blizzard. "co víme je, že Blizzard další datadisky chystá - po Burning Crusade mluvili až o pěti nebo šesti dalších, ale jednou se také nechali slyšet, že nepůjdou přes level 100"

 

 

Svět

Svět World of Warcraft je velice rozlehlý. Tvoří jej 4 kontinenty: "Kalimdor", ovládaný převážně Hordou, "Eastern Kingdoms" a jeho tři části:"Khaz Modan" obydlený gnomy a trpaslíky, "Lordaeron", který je po zradě Arthase královstvím Nemrtvých a krvavými elfy, "Azeroth" který je naopak z většiny obsazený lidmi, tato část se rozléhá od Stranglethorn Vale až po Burning Steps. Další kontinent je "Outland", přístupný přes Temný Portál (nebo mágův teleport) a jen hráčům, kteří mají nainstalovaný datadisk The Burning Crusade (ve své podstatě se nejedná o kontinent jako takový, ale pouze o zbytky rozpadlého světa Draenor). Poslední kontinent se jmenuje "Northrend" a jde o ledem pokrytý kontinent daleko na severu Azerothu.

Eastern Kingdoms, rozsáhlý kontinent byl původně obydlen jak lidmi s trpaslíky, tak i orky, trolly a vysokými elfy. V průběhu tzv. třetí války velká čast orků a trollů odplula přes oceán do Kalimdoru, zatímco invaze nemrtvých zničila lidské království Lordaeron, na jehož území se později usadili, a také postavili město krvavých elfů, Silvermoon City. Jižní království Stormwind a trpasličí Ironforge však nebyli zasaženy třetí válkou a nyní pokračují po boku nočních elfů a Draeneiů ve válce s Hordou.

Hlavní města

  • Neutrální

 

 

 

PvP a PvE

 

PvE (player vs. environment) je typ boje, kdy soupeří hráč (hráči) s tzv. moby (počítačem ovládaná "bytost", většinou agresivní a nepřátelská, výraz "mob" pochází z anglického "Mobile Object"). K organizovanému PvE jsou určeny tzv. instance, neboli také dungeony. Jsou to uzavřené prostory, většinou jeskyně, starobylé chrámy, zbořená města, na jejichž konci (ale i jinde) se nachází boss, tedy NPC příšera, která k úspěšnému zdolání vyžaduje určitou taktiku a spolupráci hráčů.

PvP je boj dvou či více živých hráčů začít bojovat hned jak se uvidí, někteří hráči však dávají přednost dohodě. K účelům hromadných nájezdů jsou určeny Battlegroundy (bojiště), Arény, některé exteriéry (pro tzv. outdoor PvP) a možnost duelu se spojeneckým hráčem. Zabíjením hráčů opačné frakce (hlavně v battlegroundech) získáváte honor a za souboje v Arénách aréna body. Za honor i aréna body si následně lze pořídit kvalitní výstroj. WoW obsahuje zatím 5 battlegroundů: Warsong Gulch (10 na 10), Arathi Basin (15 na 15), Alterac Valley (40 na 40), Eye of the Storm (15 na 15) a Strand of the Ancients (15 na 15) a 5 arén (hraje se v předpřipravených týmech buď 2 na 2, 3 na 3 nebo 5 na 5). pozn.Ivory: v arénách se soutěží jen tak (o nic nepřijdete, když prohrajete) nebo na tzv. rating. Za výhry získáváte rating, za prohry naopak ztrácíte.A poté za rating a body za arény nakupujete PvP výbavu.


Možnosti PvP se liší také dle typu serveru. Některé typy serverů (např. "Normal") jsou určeny spíše pro hráče preferující PvE, jiné servery jsou označeny jako "PvP" a hráč může být mimo jiné například napaden na neutrálním území jiným hráčem. Pokud hráč během hraní zjistí, že PvP ho spíše obtěžuje (hlavně zákeřné napadání ze strany ostatních hráčů během boje s moby), může si vytvořit jinou postavu na "nePvP" serveru nebo požádat o placený přesun již existující postavy.

Talenty

 

Na každém novém levelu, počínaje desátým, dostane hráč možnost zvolit si jeden talent z jednoho ze tří talentových stromů, které představují možné specializace daného povolání. Talenty jsou velmi silná pomůcka. Různou kombinací upravujete svůj charakter a při správném rozložení talentů se může postava stát silnou, i když nemá nejlepší výbavu. Každé povolání má tři talentové stromy a každý se zaměřuje na něco jiného, např.: léčení, kontaktní boj, u mágů např. posílení ohnivých nebo ledových kouzel apod. Čím vyšší level pak charakter má, tím více se může lišit od ostatních hráčů se stejným povoláním, protože si může talenty různě kombinovat i ve více stromech najednou. Charaktery, které mají kombinaci dvou nebo tří stromu se nazývají Hybridi. Talenty se lze odnaučit a provést tzv. respecializaci, tzn. změnu specializace. Tuto službu poskytují trenéři jednotlivých povolání. První respecializace stojí 1 zlatý (s každou další se částka zvyšuje až na konečnou hodnotu 50 zlatých). Na internetu je možné najít pro každé povolání velmi efektivní a mezi hráči oblíbená rozložení talentů, tzv. buildy. Talenty si lze "předpřipravit" na serverech s databází WoW, nebo na oficiálním serveru WoW.

Profese

 

Profese umožňují hráčům těžit přírodní suroviny a vylepšovat nebo vyrábět nové předměty. Každá postava, nezávisle na své rase, levelu či povolání, se může naučit maximálně dvě hlavní profese (počet vedlejších není omezen), což značně rozvíjí obchod mezi hráči. Hlavními profesemi jsou:

  • Těžení Rud (Mining) - Sbírací profese umožňující těžbu přírodních rud a slévání kovů.
  • Kovářství (Blacksmithing) - Vyráběcí profese, s jejíž pomocí lze z kovů vyrábět těžká brnění a zbraně.
  • - Později je kovář může specializovat na výrobu zbraní nebo brnění. Na sklilu 350 se kovaři zbraní specializují na kování kladiv, mečů a seker.
  • Inženýrství (Engineering) - Zajišťuje výrobu výbušnin a z kovových součástek sestavuje různé stroje (mechanické mazlíčky, dálkové ovládání na roboty, apod.), jež však často dokáže používat pouze sám inženýr.
  • Stahování Kůží (Skinning) - Sbírací profese, umožňuje získávání kůží z mrtvých zvířat.
  • Kožedělnictví (Leatherworking) - Zpracovává kůže a vyrábí z nich střední brnění a "záplaty" na brnění.
  • Krejčířství (Tailoring) - Umožňuje šití batohů a lehkého brnění (pro kouzelnická povolání). Muže také vypracovat kompletní cloth set (textilovou soupravu), který je skládán z více částí brnění např.(hand, robe, head, chest, shoulder).
  • Bylinkářství (Herbalism) - Sbírací profese, díky níž lze snadno nacházet a sbírat byliny.
  • Alchymie (Alchemy) - Zabývá se mícháním kouzelných lektvarů z bylin.
  • Očarovávání (Enchanting) - Sbírací i vyráběcí profese, umožňuje rozložit předmět na magický prach, jehož kvalita je přímo úměrná kvalitě předmětu. Prach se následně dá použít k očarování (zlepšování vlastností) jiných předmětů.
  • Klenotnictví (Jewelcrafting) - Tato profese byla uvedena v datadisku The Burning Crusade. Klenotník dokáže vyrábět prsteny, náhrdelníky a drahé kameny, jimiž je možné zlepšovat vlastnosti předmětů.
  • Inscription - nová profese v datadisku Wrath of the Lich King, vyrábí svitky které posilují atributy a Glyphy, díky kterým můžete vylepšit vaše kouzla. Glyphy se dělí na MAJOR (vylepšují kouzlo, např. zvýšení dmg nebo prodlouží délku trvání koula) a MINOR (pouze "kosmetické" úpravy např. odebrání reagentu nebo změna efektu). POZOR, některé glyphy kouzlu přidají bonus ale zase něco odeberou, např. Glyph of Healing Touch - sníží dobu kouzlení o 1.5 sekundy, cenu many o 25 % a efekt o 50 %.

 

 

Vedlejší profese jsou:

  • První Pomoc (First Aid) - Tuto profesi je možné využít k výrobě obvazů, které léčí zranění. To ji činí užitečnou především pro povolání bez léčitelských schopností.
  • Rybaření (Fishing) - Za pomoci prutu a různých návnad je možné chytat ryby, které slouží jako jídlo. Občas se dá chytit také něco jiného než ryba, např. bedna plná alkoholu.
  • Vaření (Cooking) - Dokáže přeměnit syrové zvířecí maso na poživatelné jídlo, včetně zvláštních specialit. Na vyšších úrovních umožňuje výrobu jídel zdokonalující nějakou vlastnost. Například 35 Hit rating na jednu hodinu po snězení
  • Archologie (archeology) - Pouze pro majitele datadisku Cataclysm.

Profese je možné se kdykoli odnaučit nebo změnit, pokaždé však trvá dlouho, než si novou profesi dokonale osvojíte. Datadisk Wrath of The Lich King zpřístupní novou profesi Inscription, která má hráčům dovolit zlepšovat svá kouzla a vyrábět magické svitky.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář